Kako bo izgledala prihodnost nakupovanja?
| Članek je bil prebran 732 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Z vedno večjim tehnološkim napredkom in razvojem v družbi, pa tudi splošnim razvojem in napredkom družbe, se spreminjajo naše navade na več življenjskih področjih in tudi področje nakupovanja ni nobena izjema.

Prihodnost

Nakupovalna izkušnja se je najprej revolucionalizirala s prihodom interneta. Internetna prodaja se je začela leta 1994 s Stingovim albumom Ten Summoner’s Tales, na internet pa se je v tistem obdobju preselila tudi prodaja vina, čokolade in rož. V 90. letih se je začela tudi spletna prodaja hrane, ko se je podjetje Pizza Hut odločilo, da bo ponujalo svoje pizze tudi na internetu. Leta 1995 je svojo spletno trgovino postavil tudi sedaj najuspešnejši in največji spletni trgovec Amazon, istega leta pa je z delovanjem začel tudi eBay. Trije največji spletni trgovci danes so tako Amazon, eBay ter kitajski spletni trgovec Alibaba.

Prihodnost nakupovanja pa ni samo na spletu. Amazon je tako začel z razvojem trgovine brez blagajn in blagajničark, kjer za nakupovanje potrebujemo samo Amazonov uporabniški račun in mobilni telefon, kot glavno prednost takega nakupovanja pa navajajo izogib dolgim vrstam na blagajnah. Amazonovo eksperimentalno nakupovanje brez blagajn pozorno spremljajo tudi drugi trgovci, pojavljajo pa se špekulacije, da bo naslednji tak način nakupovanja začel uvajati veletrgovec Whole Foods.

Spremembe pa se dogajajo ne samo v tehnologiji temveč tudi v, predvsem, okoljski ozaveščenosti kupcev, ki se vedno bolj zavedajo, kakšen vpliv ima dostavljanje blaga na okolje. Strokovnjaki za spletno nakupovanje zato pravijo, da le-to ne bo popolnoma nadomestilo fizičnih trgovin. Fizične trgovine pa bodo obstale tudi zato, ker kupci še vedno cenijo odnos stranka-prodajalec in ker radi opazujejo druge kupce pri nakupovanju in se skozi nakupovalno izkušnjo povežejo z njimi, za mnoge znamke pa bo fizična trgovina še vedno prvi stik znamke s kupcem.

Zato je najverjetnejši scenarij, da bo nakupovanje v prihodnosti temeljilo na fizični trgovini, kjer bo najnovejša tehnologija temeljila na kombinaciji pametnih telefonom in internetom stvari. Pri nekaterih ameriških trgovcih pa celo že testirajo robote, ki bi pomagali kupcem v trgovini.

V Sloveniji smo zelo dobro seznanjeni s spletnim nakupovanjem, kjer na področju prodaje tehnoloških naprav, pripomočkov za dom in prosti čas ipd. vodita spletna trgovca Mimovrste (ki ga vodita direktorja Petr Tomašek in Dušan Zábrodský) ter EnaA pod vodstvom Aljoše Domijana. Na področju prodaje živil pa na področju spletne prodaje nedvomno vodita trenutno edina ponudnika nakupovanja živil na spletu in sicer Spar (pod vodstvom Igorja Merviča) ter Mercator, ki ga vodi predsednik uprave Tomislav Čizmić. Mercator pa svojim kupcem omogoča hitrejšo nakupovalno izkušnjo tudi v fizičnih trgovinah in sicer s storitvijo M Sken, kjer s pametnim telefonom ali trgovinskim čitalnikom odčitujete cene izdelkov, ki jih nameravate kupiti, račun pa nato poravnate na posebni blagajni – brez zamudnega zlaganja izdelkov na blagajniški trak.

Prihodnost nakupovanja gre tako vedno bolj v smeri lajšanja nakupovanja kupcem, tako na spletu kot v fizičnih trgovinah. Nedvomno se bližamo času, ko nas bodo v trgovinah pozdravljali roboti, za nakup pa bomo potrebovali samo še pametni telefon, denarnice pa bomo lahko pustili doma.

© 27. 04. 2024 - Babaloo.si. Oglaševanje.